onsdag 10. oktober 2012

Et litt "utenom tema" innlegg - forsikringsselskap

Takket være min bror og hans engasjement, har vi grepet fatt i forsikringene våre. I mange år har vi hatt det samme forsikringsselskapet. Den senere tid har vi byttet forsikringsselskap og har spart mange (og da mener jeg mange!!!) tusen på å gjøre dette. I alle år har vi vært utrolig sløve på å sjekke opp i hvor mye det er å spare på å skifte forsikringsselskap. Årsaken til dette er nok at vi har tenkt at det er veldig krevende og styrete å skifte forsikringsselskap.

Nå når vi har gått gjennom denne prosessen, kan vi skrive under på at det ikke er vanskelig å endre forsikringsselskap. Noen få tlf til ulike forsikringsselskaper for å få ulike tilbud er alt som skal til. De fleste forsikringsselskaper har også en kalkulator på hjemmesiden der du enkelt kan beregne pris og bestille direkte på nettet. Alt er gjort på noen få minutter og du kan spare mange tusen. Da vi endret forsikringsselskap var det vårt nye forsikringsselskap som ordnet alt det praktiske. Det eneste vi måtte gjøre, var å betale for den nye forsikringen.

Jeg kan ikke begripe at vi ikke allerede har gjort dette for lenge siden. Jeg føler nesten at vi har kastet tusen-lapper ut vinduet i mange år! Jeg tror ikke vi er alene om dette :) Håper dette kan gjøre at andre griper fatt i sine egne forsikringer. Det lønner seg :)

2 kommentarer:

  1. Hei.

    Så fint med en slik informasjon! Tror vi forbrukere er altfor sløve...Skal sjekke opp i mine forsikringer også. Sikkert noen lapper som kan spares og brukes til andre ting:)))

    Hilsen Kaja

    SvarSlett