tirsdag 27. november 2012

Den digitale bildeverden

I flere år har vi brukt digitalt kamera. En sjelden gang fremkaller vi bilder, men stort sett blir de liggende på harddisken. Vi glemmer stort sett at vi har bildene helt til vi tilfeldigvis klikker oss inn på bildene. Dette er så synd! Før vi fikk digitalt kamera, fremkalte vi bildene hver gang vi hadde brukt opp en film. Vi ventet i spenning på å få se bildene og kunne ikke vente med å få satt dem inn i album. Vi skrev tekst til bildene og albumene ble på den måten veldig personlige.

Nå når vi har hatt x antall bilder liggende på harddisk i flere år, blir det for tidkrevende å fremkalle bilder og lage fine album. Jeg har derfor bestemt meg for å prøve meg på CEWE fotobok. De kan fåes i 8 ulike formater, og man kan velge mellom flere ulike innbindinger (hard, soft, høyglans etc.)


Anledninger - Reise
(bildet er lånt fra Elkjøp.no)
 
Målet mitt er at jeg skal lage et album fra hvert år. Jeg begynner med år 2011 og håper det gir meg mersmak. Dette blir en fin måte å ta vare på minnene og forhåpentligvis et enkelt produkt å jobbe med!
 
 

2 kommentarer:

  1. Så smart - kanskje jeg skulle gjort det samme...:) ha en fin torsdag :)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg tror det kan bli bra! Gleder meg til å komme igang. Jobben nå er å sortere bilder på pcen og bestemme seg for hvilken bilder jeg skal bruke:) Ha en fin dag du også:)Og lykke til hvis du bestemmer deg for å prøve det du også:)

    SvarSlett