tirsdag 13. november 2012

Hjemmestrikket puff

Takket være god hjelp fra en vennine, ble jeg i går ferdig med puffen jeg startet på for en tid tilbake. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve meg på dette prosjektet og er veldig fornøyd med resultatet :) Ikke ble det dyrt heller! Jeg har brukt 18 bunter safirgarn fra Spar Kjøp til 10 kr stk. Som fyll har jeg brukt en gammel dundyne.


Jeg fulgte ikke noen spesiell oppskrift. Jeg la opp 118 masker og strikket med tre tråder samtidig. Da jeg hadde brukt 18 bunter, sydde jeg den sammen på siden. Tilslutt snurpet vi den sammen på toppen og bunnen. Veldig enkelt med andre ord :)


5 kommentarer:

  1. Jøss, så flink du er - den ble kjempefin!!!! Imponerende!!

    SvarSlett
  2. Tusen takk:)Er så stolt, hi, hi:) Jeg er ikke noe racer på strikking, så når jeg klarer det kan nok alle klare det:)

    SvarSlett
  3. Takk for koselig kommentar :) liker bloggen din :) og puffen ble kjempefin! Tror jeg må strikke en og :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, Marita:) Her i huset har den blitt så populær at jeg tror jeg må begi meg ut på enda en slik at guttene får hver sin:)

      Slett
  4. Den er kjemtefin. Får lyst til å prøve meg på en selv. Hvilken tykkelse hadde du på strikkepinnen?

    SvarSlett