tirsdag 20. november 2012

Ny regndress nå igjen??

Se regndråper faller fra skyen ned,
tippe tapp tapp tapp,
tippe tapp tapp tapp.
Og skyen den seiler så glad av sted,
tippe tapp tapp tapp
tippe tapp tapp tapp.


 
Guttene storkoser seg når de får være ute og leke. For dem spiller det ingen rolle om
regnet øser ned. Høsten forbinder jeg med med regntøy og våte klær.
Da jeg kom og hentet guttene i barnehagen fikk jeg høre fra en av "tantene" at
regntøyet til storebror var begynt å bli litt slitt i sømmen på regndressen. Jeg beklaget meg
litt for at vi igjen må gå ut og kjøpe nytt regntøy. Jeg følte det absolutt ikke var lenge siden
sist vi kjøpte nytt til han.
 
Barnehagetanten tipset meg om at jeg kunne klage på regdressen. For meg har det aldri slått tankene mine at jeg kan klage på regntøy som er blitt brukt mer enn noen måneder. Jeg har alltid tenkt at slik som barna sliter på klærne, er det bare noe vi må ta med. For meg har derfor alternativene vært å kjøpe nytt regntøy eller en sjelden gang finne frem lappetøyet.
Jeg bestemte meg likevel for å prøve. Til tross for at jeg hadde kjøpt regntøyet for 7 mndr siden
og det var veldig godt brukt, fikk jeg byttet regndressen i en helt ny dress:)
 
Storebror ble storfornøyd med ny regndress som til og med var litt foret! Igjen kan storebror leke ute forhåpentlig uten å bli kliss våt:)
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar