lørdag 8. desember 2012

Årets pepperkakehus

For noen er det viktigste å lage et mest mulig arkitektpreget pepperkakehus. For oss er det definitivt å pynte huset som står høyest i fokus. Vi gjør det enklest mulig med å kjøpe et ferdig pepperkakehus som vi setter sammen ved hjelp av smeltet sukker. Tidligere har vi prøvd vi oss på å lage et litt mer komplisert hus, men vi forstod fort at dette ikke passet helt til våre tommeltotter :)
 
 
Vi pynter litt, men spiser mest :)
 
Denne gangen har jeg laget melisglasuren på en litt annen måte enn jeg pleier. Den ble da mye enklere å jobbe med og den så mer snø-aktig ut. Jeg blandet en halv pakke melis med to eggehviter. Jeg vispet det i nærmere ti min. slik at glasuren ble fin og fyldig.
 
 
 
 
Guttene ble storfornøyde med resultatet og ikke minst alt snopet som fulgte med:)
 
Ha en fin lørdagskveld:)

 



 
 

1 kommentar:

  1. Så koselig - det ser kjempegodt ut!!!
    Ha en strålende lørdagskveld videre alle fire :-)
    Stor klem

    SvarSlett